8 Şubat 2012 Çarşamba

PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ 71.HAFTA.. ÇITIR AÇMA

 Bu tarifimi sevgili GÜLOANNEMUTFAKTA için yayınlıyorum. Sizleri de etkinliğe davet ediyorum.
 
 Dışı çıtır, içi yumuşacık bi lezzet..
Hamuru için gerekli malzemeler;
1 Su Bardağı Sıvıyağ
2 Su Bardağı Süt
2 Yumurta
1 Paket Yaşmaya (Şu 4'lü paketlerin biri sanırım 40 gr)
1 Tatlı Kaşığı Tuz
Yarım Çay Bardağı Şeker
İçine 1 Paket Margarin
Üstüne de yumurta beyazı

Hamurumuzu yoğurup 4 bezeye ayırıyoruz.  Margarini resimdeki gibi 8 eşit parçaya bölüyoruz
 Hamuru mayalandırmadan bezeyi açıp oda sıcaklığında yumuşamış margarinin bir parçasını sürüyoruz. Önce iki tarafı ortada birleştirip sonrada diğer iki tarafı üst üste getirerek katlayıp kenarda bi tepsi üzerine koyuyoruz. Her bir bezeye aynı işlemi uygulayınca ikinci tura geçip bezeleri tekrar açıp ikinci kat margarini sürüyoruz ve yine aynı şekilde topluyoruz.
Son işlerm olarak bezeleri açıyoruz ve açtığımız her bezeyi şekildeki gibi kesiyoruz
Tabi açılan beze toplamda 10 parçaya bölünmüş olacak. Sonra her bi parçayı elimizde kıvırıp şekil verip, önce yumurta akına sonra çörekotu veya susama bulayarak tepsiye diziyoruz. Üstü kızarana kadar pişirip servis ediyoruz. Afiyet olsun.  

Bardağın kenarı lekeli gibi çıkmış valla lekeli değil :)) yansımadan olmuş :))

19 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. fırından yeni çıktığında kendimi frenleyemiyorum :))

      Sil
  2. öncelikle kelime dogrulamayı kaldır cnm sonralıklada :D:d o nedemekse bu grfikli açmadan bende istiyorumm hemde çok fena:))) çok güzel olmuş cnm elerine saglık becerikli kardeşcezim benim:d bardakda nerde yansıma nerde leke allah seni emi güldürüdün beni:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öncelikle kelime doğrulamanın ne işe yaradığını bilmiyordum ki bulup kapattım hala bilmiyorum :)) sonralıkla da :))))) sende yap valla çok güzel oluyor. beğenmene çok sevindim canım ablacım. yansıma görünmüyorsa hiç çaktırma şşşt :))

      Sil
    2. kızım bu gece rüyama girer ya valla çayla ne güzel olur gülo anne bana da katılım için yorum bırakmış fırınımda bozuk şans bende tatlı yaptım

      Sil
    3. :))) Rüyanda bari yemiş ol o zaman :P E önceden yaptığın tariflerden gönderebilirsin canım ya. Offf fırının bozulması da kötü olmuş fırın olmayınca evde kocaman bi eksiklik hissediyorum ben

      Sil
  3. Canım tarifin yayınlandı.katılımınızdan dolayı çok tşk ederim.O güzel tariflerinizle desteklerinizi bekliyorum sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben tşk ederim GÜLOANNE, kolay gelsin. Sevgiler.

      Sil
  4. Bir benmi beceriksizim bu konularda anlamadım ya :( canım nefis görünüyor ellerine saglık. Neden yakın degiliz sanki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç kabullenmiyorum beceriksizliğini nazar değmesin diye gizliyorsundur :))) Beğenmene çok sevindim canım tşk ederim. Keşke yakın olaydık keşkee..
      Misafir ol gel banaaa,
      Börekler açamam amaaa
      Hazır yufkalar var nasılsaa :))

      Sil
  5. merhabalar mailinizi bulamadım yazıcaktım ama bunu okudugunuzda mylovelyshoes4@gmail.com adresine mail atarmısın ordan mail adresinize ulaşabilirim teşşkür ederim buarada nefis görünüyorlar ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. voodoobutik tşkler, mail adresimi ekledim ama görünmüyo demekki hala. Geri dönüş yapamadım cenazemiz vardı kusura bakmayın.

      Sil
  6. Mmm, nefis görünüyor, ellerine sağlık canım.
    Sevgiler :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ayy çok mersii canım :)) ziyaretin için tşkler.
      Sevgiler..

      Sil
  7. Ellerine sağlık canım.Nefis yumuşacık bir lezzet.Ben bardakta leke filan göremiyorum:)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim leke görünmüyosa ne mutlu bana :)))) çok tşkler. Sevgiler

      Sil
  8. enfesssssssss gozukuyorlar
    cayimi aldim geldim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoş geldiiin :)) afiyet bal şeker olsuun :)

      Sil